Objem reklamy na billboardech se může zvýšit o 5-7 %

Objem reklamy na billboardech a dalších venkovních plochách by se letos mohl zvýšit o pět až sedm procent z loňských 4,4 miliardy Kč.

Objem reklamy na billboardech a dalších venkovních plochách by se letos mohl zvýšit o pět až sedm procent z loňských 4,4 miliardy Kč. Růstu pomohou podzimní volby do poslanecké sněmovny i letní olympiáda. Stále to ale bude zhruba o desetinu méně, než v roce 2019. Vyplývá to z odhadu Asociace mediálních agentur (ASMEA).

V minulém roce byla outdoorová inzerce podle výkonného ředitele ASMEA Ondřeje Nováka významně poznamenaná pandemickou krizí. „Zásadní snížení mobility, výpadek části inzerentů, přesun inzertních aktivit do on-line prostředí a koncentrace rozpočtů zadavatelů měly za následek zásadní propad objemu OOH inzerce. V roce 2021 lze očekávat opětovný nárůst, nicméně rozhodně ne na úroveň roku 2019," dodal.

Začátek roku stále ovlivňuje vládou vyhlášený nouzový stav kvůli koronaviru. Ten trvá celé první čtvrtletí a navíc podle Nováka nelze očekávat, že mobilita obyvatel bude obnovena před prázdninami. Nejistota na inzertním trhu tak bude přetrvávat v celém prvním pololetí. „Na druhou stranu zotavení venkovní reklamy mohou pomoci podzimní volby, letní olympiáda nebo fotbalové EURO," podotkl.

Venkovní reklama byla v roce 2020 propadem příjmů jedním z nejpostiženějších reklamních formátů. Letošním číslům podle spoluzakladatele platformy AD24 Radka Šalomona určitě pomohou podzimní parlamentní volby, které jsou pro klasické billboardy již tradičně obdobím vysokých výnosů, přesto růst stále nedosáhne čísel z roku 2019. „V tomto směru je daná situace velkou příležitostí pro nové formáty, přístupy a možnosti díky digitalizaci a zapojení např. lokálních provozoven. Je potřeba vymanit venkovní reklamu ze sevření nepružných řešení a společností odmítaných billboardů," uvedl Šalomon.

Venkovní reklama tvoří jen necelá čtyři procenta celkových reklamních investic v Česku. Největší, zhruba poloviční, podíl patří inzerci v televizích a dále pak internetové reklamě.

Zdroj: MediaGuru.cz

Tento článek i text byl připraven za pomoci prostředků financovaných z Evropských strukturálních a investičních fondů, realizovaných skrz Operační program Praha - pól růstu ČR. Více se o našich projektech podporovaných EU dozvíte na stránce Dotace EU na naše webu.