Města jsou přehlcena reklamou. AD24 díky chytré technologii přichází s alternativou.

Informace nejrůznějšího druhu je v dnešní hektické a neustále se měnící situaci potřeba rychle dostat do všech koutů naší země. I proto vznikla nová česká technologická společnost AD24, která vyvíjí vlastní platformu chytrých obrazovek. O unikátnosti celého řešení jsme hovořili se spoluzakladatelem AD24 Radkem Šalomonem.

Kdybyste měl shrnout poslání AD24, co byste řekl?

Chceme narovnat podmínky pro digitální venkovní reklamu na českém trhu s využitím nejmodernější technologie. Přinášíme na trh zcela nové možnosti výdělku pro menší podnikatele, a zároveň nabízíme nové možnosti interakce měst s obyvateli i nové příležitosti pro inzerenty. Tak jako webová stránka může díky svým návštěvníkům vydělávat reklamou, může i jedna provozovna získat příjem z reklamy.

Je vaše řešení opravdu pro každého? Přeci jen digitální reklama na internetu je asi velká konkurence.

Internetová a venkovní digitální reklama si nekonkurují. Na internetu oslovíte své potenciální zákazníky také, ale opravdu hyperlokálního cílení tam nedosáhnete. Venkovní reklama nejlépe slouží k tomu, abyste o své firmě dali vědět svému okolí. Pomůže vám zachytit nového zákazníka. Ten pak přijde na web, Facebook či Instagram a dozví se o vás více. V poměru vyložených prostředků na tzv. aktivaci zákazníka je venkovní reklama nejefektivnější. Doteď ale taková reklama stála velké peníze, což s naší platformou chceme změnit.

Jak dlouho trval vývoj technologie? Kde jste hledal inspiraci?

Vývoj nám trval přibližně dva roky. Ke vzniku AD24 nás inspiroval každodenní život ve městech. Každý z našeho týmu totiž vnímá značné množství reklamního smogu, kvůli kterému ulice našich měst nevypadají dobře. Žádná firma ale dosud nepřišla se skutečnou digitalizací venkovní reklamy tak, aby měli inzerenti rovné možnosti a zároveň byla platforma plně důvěryhodná jak pro inzerenty, tak i majitele obrazovek. 

Hovoříte o rovných příležitostech v reklamě ve veřejném prostoru. Co pro vás představuje tento pojem? 

Zjednodušeně řečeno malý i velký subjekt má u nás stejné možnosti. V AD24 máme transparentní model inzerování i dělení zisku z inzerce, který je spravedlivý k oběma stranám – v našem konceptu jde o zadavatele reklamy (inzerenty) a majitele obrazovek. Jednotlivým provozovnám přinášíme stejné možnosti jako mají ti, co jich mají desítky. A pro inzerenty to platí také. Cenu inzerce počítá platforma automaticky a odvíjí se zejména podle místa, času a délky inzerce. Majitelům obrazovek nabízíme zajímavou možnost přivýdělku, kdy získají až 75 % výnosu z přehraných reklam.

Jaké typy subjektů se snažíte oslovit? 

Oslovujeme různé subjekty, ale kdokoliv může oslovit i nás. Jsme rádi za lidi, co přemýšlí inovativně, tedy stejně jako my. Zaměřujeme se na lokální provozovny, nákupní centra, trafiky, restaurace nebo fitness centra. Využít naší platforrmy mohou i úřady a samosprávy. Naše řešení lze velmi dobře využít na podporu lokálních podnikatelů. Což bude v následujích měsících velmi důležité. Podnikatelé pak mohou oslovovat velmi efektivně zákazníky přímo ve svém městě nebo okrese. Obrazovku můžeme umístit na kterékoliv veřejně přístupné místo. Vždy dbáme na to, aby obrazovka nepřekážela a nehyzdila daný prostor. 

Jak dlouho trvá, než AD24 na své obrazovce spustím a co všechno budu potřebovat? 

Srdcem platformy je ADBox, který stačí pouze připojit ke zdroji elektřiny do jedné zásuvky a k běžné obrazovce. ADbox se postará i o napájení samotné obrazovky. Navíc má zabudované vlastní internetové připojení, takže může fungovat opravdu kdekoliv bez ohledu na další podmínky. Takže zkráceně nám stačí jen jedna zásuvka, obrazovka a pár minut. ADbox zvládá pracovat s jakoukoliv, starou i novou, obrazovkou.

Veřejně přístupné obrazovky mohou lákat různé jedince ke zneužití obrazovek k vlastnímu účelu, prospěchu nebo poškození konkurence. Co proti tomu děláte?

Kvůli tomu, že máme obrazovky ve veřejném prostoru klademe velký důraz na bezpečnost, a to jak webové aplikace, tak i samotných ADboxů a obrazovek. Zabezpečení je pro nás na prvním místě. Samotnou obrazovku kontrolují dva nezávislé systémy. Přesně víme, pokud se na obrazovce objevuje něco, co tam nemá být. V tu chvíli obrazovku ADbox automaticky vypne. Všechny reklamy prochází naším schválením, takže se na obrazovky nedostane nic, co by bylo v rozporu se zákonem. Díky on-line propojení celé platformy máme unikátní systém, který umí například v reálném čase reportovat, jak často a kde přesně spot běží i kolikrát byl viděn. Díky kvalitním podkladům můžeme inzerentům účtovat naprosto transparentní částky za reklamu, která se skutečně zobrazila, což ostatní provozovatelé venkovní reklamy automatizovaně neumí. Inzerent nemá šanci kontrolovat sám velké množství obrazovek. Proto je důvěra v naše řešení klíčová a nesmíme ji zklamat. Pokud se s obrazovkou něco stane, náš ADbox to ví a přestane inzerci účtovat. Na konci kampaně se tak inzerentovi prostředky vrátí na účet.

Výhodou vaší platformy je i velice přesné zacílení reklamy. Co to v budoucnu lidem přinese?

Doba po koronavirové pandemii jednoduše změní návyky lidí. Domnívám se, že dojde k úbytku lidí v exponovaných lokalitách, a ti se více rozptýlí po regionu a začnou více objevovat místa a provozovny, které doteď míjeli. To sníží atraktivitu ploch zejména u některých komerčních objektů nebo náměstí, kam doposud reklamní společnosti umisťovaly velké billboardy. Naše platforma umožňuje tzv. hyperlokální cílení a tím efektivně cílí na spotřebitele v místech, kudy nejen prochází, ale hlavně tráví čas. Díky hyperlokálnímu cílení venkovní digitální reklamy budou mít inzerenti jedinečnou možnost oslovit cílovou skupinu v přímo v místech, kde se budou lidé jednoduše cítit bezpečně.

Tento článek i text byl připraven za pomoci prostředků financovaných z Evropských strukturálních a investičních fondů, realizovaných skrz Operační program Praha - pól růstu ČR. Více se o našich projektech podporovaných EU dozvíte na stránce Dotace EU na naše webu.