Kde hledat nové zákazníky e-shopu?
Roky 2020 a 2021 byly pro ecommerce odvětví skvělým obdobím. Kvůli zavřeným provozovnám se na internet přesunulo mnoho nových zákazníků. Celý online trh zažil velký boom. Rok 2022 teď znamená pro mnoho eshopů ochlazení, nižší objemy a přemýšlení, jak udržet situaci pod kontrolou.
Rok 2021 také znamenal velký nárůst online inzerce a mnohem větší konkurenci i tlak na cenu v oslovování různých cílových skupin. Výkonnostní marketing tlačí vzhůru výkon na jednu utracenou korunu. Signály trhu ukazují, že se poprvé v historii u cílené online inzerce změnila křivka zisku na 1 utracený dolar. Do roku 2021 trvale rostl poměr mezi utraceným dolarem a návratností investice. Dnes již tato křivka kulminuje nebo i lehce klesá. Rok 2022 ukáže, zda se jedná o dočasný výkyv nebo nový trend.
Pro zachování výkonnosti online kampaní je důležité dobře kombinovat mediální mix a nespoléhat se pouze na jeden kanál. Multichannel marketing je důležitou součástí růstu každé společnosti, každého eshopu. Facebook, vědom si této nutnosti, poskytuje průzkumy a statistiky, které ukazují, jak lze pomocí DOOH zvýšit efekt Facebook inzerce, a to až o celých 47 %! (zdroj facebook.com)
Synergie venkovní reklamy a online inzerce zvýšuje výkon online inzerce na jednu utracenou korunu. Právě díky venkovní reklamě dochází k lepším asociacím v momentě, kdy zákazník v online prostředí hledá nějaký produkt či službu a vyskočí na něj online reklama. Díky předchozí asociaci s venkovní reklamou ve starší části mozku tak zákazník klikne právě na tu online reklamu, která se mu propojí s tím, co uviděl v reálném světě. Proto je aktivace zákazníků digitální venkovní inzercí tak úspěšná.
Dříve byla venkovní reklama při své ceně pouze pro ty s vysokým rozpočtem na marketing. Dnes je již situace jiná. Není třeba vyrábět velké papírové plachty, billboardy či dávat propagaci na obří digiboardy s rozpočtem na jednu lokalitu v desítkách tisíc korun za týden či měsíc. Lze zacílit na budoucí zákazníky v místě, kde tráví svůj volný čas, sportují nebo odpočívají. Díky obrazovkám umístěným v čekárnách, fitkách a sportovních arénách lze využít hyper lokální cílení na danou kategorii provozoven a zvýšit tak účinek venkovní reklamy. Přitom díky zcela variabilnímu rozpočtu si takovou inzerci může dovolit každý provozovatel eshopu či majitel provozovny.
AD24 vytvořilo unikátní synergii technologie a venkovní inzerce. Zadání inzerce s připraveným médiem trvá pouze pár minut a je zcela pod kontrolou inzerenta. Přesně měříme, kolik lidí inzerci opravdu vidělo. Máte tak jistotu, že zákazníci vidí kampaň i v menší provozovně a také kolikrát ji viděli. Zároveň kontrolujeme samotnou obrazovku, zda opravdu funguje. Pokud např. vypadne proud nebo někdo obrazovku odpojí, automaticky se kampaně přestanou účtovat a vrátí se kredity na účet pro další inzerování.
Zkuste si zadat digitální venkovní inzerci na obrazovky AD24. Vše můžete ovládat z vašeho počítače. Registrujte se a k prvním utraceným 200 Kč Vám přidáme další 2000 Kč.
Ukázková kalkulace kampaně
10 sekundový spot se u kampaně běžící 1 měsíc na 60 obrazovkách zobrazí každou hodinu. Celkově se zobrazí přibližně 18 800. A zhlédne jej okolo 7 000 osob.
Cena kampaně je 1880 Kč, tedy pouze 27 haléřů za reálné, měřené zhlédnutí a aktivaci zákazníka.
7 000 osob se potenciálně může jednou stát novými zákazníky. Díky cílení na lokalitu nebo kategorii lze dosáhnout toho, že zmiňovaných sedm tisíc osob bude maximálně relevantních.
Zdroje
https://magazin.aktualne.cz/prokes-babis-se-zviratky-a-okamura-s-burty-jdou-na-to-dobre/r~61c4863c151611eaac760cc47ab5f122/
https://www.billboardinsider.com/groupm-survey-says-dooh-ads-encourage-purchase/
https://www.groupm.com/new-survey-reveals-role-of-digital-out-of-home-advertising-in-driving-immediate-action/